вторник, 15 ноември 2011 г.

Интервю с Алекс Дел Пиеро


Интервю на испанското издание El Pais с капитана на Ювентус .


Алекс , помниш ли , когато е направена тази снимка ?

Дел Пиеро : Доколкото си спомням , беше в нашия дом . На нея аз дори нямам и една годинка , а моите намерения вече са видими .  Всъщност , спомням си тази снимка с голяма нежност.  Може би от факта , че в нашия век  такива стари снимки почти неостанаха . 

При теб ли е още тази топка от снимката , или е просто топка от твоето детство ?

Дел Пиеро : Топката я няма вече , но запазих всички плакати , които висяха в стаята ми след това . Това звучи невероятно , но аз ги получих не във футболен турнир , а от турнир по плажен футбол .

Значи ти харесваш плажен футбол ?
Дел Пиеро : Да . Тогава бях много срамежливо момче и плаках . По принцип , тези черти са се запазват и сега в мен , но това ми беше трудно дори да общувам със своите връстници .
 
Какви плакати имаше в твоята стая ?

Дел Пиеро : На Ювентус имах плакат на Мишел Платини . И всякакви видове певци висяха на стената . Просто я делил комнату с братом, который был помешан на музыке. Просто споделях  една стая с брат си , който  беше обсебен от музиката . В нашата стая имаше плакати на Майкъл Джексън , " Дженезис ", " U2 " и " Дайер Стрейтс " . Между другото, от детството си , аз все още пазят своя велосипед . На нём в своё время катались моя кузина, мой брат и я ... Веднъж на него се качихме  братовчед ми , брат ми и аз ...  Сега той се съхранява в дома на майка ми .  Това беше истинско чудо за мен - велосипед със спирачки и педали . Аз го карах гордо като мотоциклет .

Какво се е променило в теб през това време ?  

Дел Пиеро : Аз станах по - уверен и се научили да преодолявам срамежливостта си . Въпреки това , всинаги останах същия - тих , сдържан и прагматичен човек . Винаги стъпил здраво на земята . 

Имаше ли в детството си футболни стикери ?

Дел Пиеро : За съжаление , не . Это было слишком дорогое удовольствие. Това тогава беше  твърде скъпо удоволствие . Семейството ми не беше богато . Въпреки всичко имах няколко стикера и те все още стоят залепени на колелото ми . 

Баща ти е работил като електротехник , а майка ти е била домакиня и хигиенистка . Какъв щеше да си ти ако не беше станал футболист ?
Дел Пиеро : Нямам представа . Спомням си , че в училище ни даваха  една задача - да напише три професии , които бихме искали да изберем за бъдещето за себе си . Аз написах , че искам да бъде електротехник  като баща ми , или шофьор на камио н, защото обичам да пътувам , или готвач , защото аз обичам да ям вкусна храна . По принцип , винаги съм мечтал да стана футболист , но никога никъде не съм го написал .
Какви са нещата , които в момента те вълнуват ?

Дел Пиеро : Това как растат моите деца , спортните постижения,  както и някои филми . 

Кое е последното спортно събитие , което си посетил и ти е донесло много голяма емоция ?

Дел Пиеро : Мисля, че беше на Световната купа по ръгби . Спомням си , че по време на химните и загрявката , косата ми беше настръхнала .  

Следиш ли определени предавания по телевизията ?

Дел Пиеро : Разбира се , когато имам време гледам всичко , което ми задържи вниманието .

Телевизията вредна ли е за децата ?

Дел Пиеро : А лично не виждам никаква опасност . На децата им е разрешено да гледат телевизия , но не повече от един час . 

В детството си много ли време прекарваше навън , на улицата ?

Дел Пиеро : Бях навън толкова , колкото беше възможно , след като си научех уроците . Жалкото беше , че се стъмваше рано . Зимите бяха дълги , стъмваше се в пет часа . След като се стъмнеше , родителите ми не ни разрешаваха да сме навън , но играехме в гаража . Заради нас , баща ми не паркираше колата в него . През лятото обаче бяхме по цял ден навън и играехме . Прибирахме се само за да обядваме . 

Какви съвети ти даваше майка ти тогава ?

Дел Пиеро : Спомням си , че тя ни казваше : " Бъдете внимателни , не бягайте и не се потете ...".И аз винаги й казвах : "Мамо , какъв е смисълът да отидем да играем , ако не можете да бягаме на воля?".  На 13 години , когато започнах да играя за Падуа , трябваше да се придвижвам до клуба , като сменях два влака , майка ми каза , че нетрябва да вярвам и да не се доверявам на никого .

Какви бяха първите ти калеври ?

Дел Пиеро : Adidas Littbarski . Спомням си , че ми ги подариха за рождения ми ден . Пазех ги като зеницата на окото си . 

Кои би помолил за автограф ?

Дел Пиеро : Не мисля , че някога бих събрал смелост за това . 

Коя от треньорите си спомняте ?

Дел Пиеро : Имах велики треньори . Аз си ги спомням много ясно , като че ли беше вчера .Спомням си една тренировка , бяхме с къси тюркоазени панталони  и треньорът ни каза да правим упражнения с чести докосвания на топката наляво и надясно с крака и да направим финт .  След упражнението , треньорът ни каза: "Браво момчета , опитайте се да го направите, така както го правите като момчето в тюркоазени панталони."  Такъв беше първият ми треньор .  Футболистите са наясно , че в детството  треньор трябва да внуши на учениците си  духа на футбола , способността да се насладят на футбола с отборен дух на единството в отбора .  

Днес на тренировката падна след сериозен сблъсък.  Все още ли е приятен футбола на 37 години ?

Дел Пиеро : Е , аз вече не съм момче . Аз все още страдат под името на футбола страст . Има моменти , когато осъзнаваш , че за да остане топката в теб , ще се наложи и да паднеш . Щастлив съм , че футболът е все още вътре в мен . Вероятно , аз няма да  престана да го чувствам в мен дори и след смърта си . 

Какво ви е дал футбола ?  

Дел Пиеро : Всичко за което мисля вечер преди да заспя . Футболът изпълни мечтите ми .

Какво е да гледаш футбол от пейката ?
 
Дел Пиеро : Разбира се , че дразни . Няма нищо приятно тук . 

Кои е твоя футболен приятел ?

Дел Пиеро : Ди Ливио 

При кои вкарани голове си плакал ?

Дел Пиеро : Когато играхме срещу Германия през 2006 г. и  в Токио през 1996 година .

Кои защитник е бил най - трудния съперник ?
Дел Пиеро : Канаваро , Неста и Тюрам .  На мен ми беше скучно да играя срещу тях , тъй като те винаги четяха действието на противника , особено моето .

Кои стадион ти е направил най - голямо впечатление ?

Дел Пиеро : С вълнение в сърцето стъпих на Бернабеу . Спомням си когато вкарах двата гола там през 2007 , а след това получих овациите на целия стадион . Разбира се , спомням си на Олд Трафорд , това е наистина футболен стадион . Незабравим за мен , ще остане и стадиона на Глазгоу Рейнджърс , както и Анфийлд . 



Кога за последен път плака ?

Дел Пиеро : Когато баща ми почина .Повечето от всичко искам да бъде с мен сега , за да му благодаря за всичко , което той ме научи .  

През 1993 г.  подписваш договор с " Ювентус ". В коя сградата ,  се е случи ?

Дел Пиеро : Това се случи в Piazza Crimea , в малка къща , която ми се струваше тогава това като замък  Всичко това е много необичайно за мен .  

Кой е най - лошият момент  ?
 
Дел Пиеро : Това беше първата ми година в " Падуа ". Трудно беше , защото живеех сам .  Живеех в една стая , където имаше само легло .  

Кой е по - добър - Капело , Липи , Анчелоти или Трапатони ?  

Дел Пиеро : Мисля , че Липи , защото съм работил с него повече отколкото с други ,  а и той спечели всичко , което е възможно . Аз съм работил с него на 360 градуса .
 
Когато пристигаш в Ювентус там са Виали . Раванели и Баджо . Какви съвети ти даваха те ?

Дел Пиеро : А стоях далеч от всички , но гледа как всеки играе и тренира . Всё чему я научился в жизни я смог сделать лишь благодаря тому, что наблюдал за всеми. Всички неща , които научих в живота си станаха реалност , защото гледат всички от тях .  

Какво можеш да кажеш за Индзаги , Виери и Трезеге ?  

Дел Пиеро : Мога да кажа за Индзаги , че той вкарваше дори когато  " не искаше " да го направи . Той просто се преместваше , получаваше топката и изведнъж ... гол !. Виери е силен и хитър нападател .  Трезеге е специален и по чудесен начин обработва топката . Той беше много висок .  В действителност имаше и един невероятен удар .  

Ти получи десятката , която носеше Баджо , кои са най - великите футболисти с които си играл ?

Дел Пиеро : Зидан и Югович .  Но Зидан и Баджо имаха просто умопомръчителна техника . 

Къде би искал да завършиш кариерата си ?  

Дел Пиеро : Аз не бих искал да отговоря на този въпрос . Искам да завърша кариерата си , така че на душата ми да бъде леко и спокойно .  Не искам никакви проблеми и неприятности . Като цяло, каквото ще става , ще става .  

До каква възраст искаш да играеш футбол ?

Дел Пиеро : До 40 години .

Как се почувства , когато беше призован в съда по подозрение за употреба на допинг ?
 
Дел Пиеро : Бях ядосан и не се доверявах на никого . Это стало для меня испытанием, которое, по сути, не имело права на существование. Това стана за мен тест , който всъщност не трябваше да го има .  Аз бях в състояние да докажа че съм чист . За мен футбола е игра от 11 срещу 11 души на зеления терен .
 


UN CAPITANOO,C'è SOLO UN CAPITANO! 







Няма коментари: